Semester....

Dag 1
Vi kom till hotelett på morgonen klockan 01.30. Bekantade oss med omgivningen. Hotelet vi bor på ligger på STRANDEN, Gunes beach, very nice. Alla rum har havsutsikt.

Jag började dagen med ett traditionelt Turkiskt bad, med bastu, scrub, massage och ansiktsmask. Rekommenderar jag alla att börja en turkiet semester med. Jätte härligt och skönt.




Första dagens solbännebild från stranden.



På kvällen blev det middag, kycklingspett, väldigt trevliga servitörer, det här är Hassan.

Dag 2
Dagens solbrännekort!


På kvällen åkte vi in till stan, åt på Kina restauran och träffade flera trevlig servitörer. Skaffade mig en semester date, Murat. Maria klippte sig och plockade ögonbrynen, jag fixad långa hand occh tå naglar.Kvällen avlutades på Kleopatra stranden. Drickandes vin tillsamman med Maria, Murat och Serkan. Kom hem kl 5 på morgonen.



Dag 3
En lugn dag på rummet. Sen några em timmar på stranden. På kvällen gjorde jag slingor och sen blev det date hela natten lång!



Marias lunch!



Jag ser lite arg ut, men jag är nog mest trött, 2h sömn......

Dag 4
Idag blir det en tur på havet med båt, ska bli så myssigt. Ikväll blir det nog bara att ta det lungt på hotelet, havet suger brukar man ju säga. Kanske en kvällstur upp till borgen för att se utsikten på natten!


Våran favorit restaurang...med väldigt trevliga och roliga servitörer, Hassan, Mustafa, Nuri.... God mat och dryck och 2 piggelin drinkar. Sen lite vin på hotelet med havsutsikt. Senare blev det en motorcykeltur till borgen. Grymt fin utsikt, men tyvärr strömavbrott så det var inte så mycket lyssen. :(




 
Dag 5

Planerna för idag är att ta det lungt på fm, på em åker vi upp till Borgen i värmen! Min rygg behöver vila från solen idag, jag är polka dott! Röd, vit, röd, vit, röd. Ikväll ska vi till hamnen och äta, shoppa och sen blir det nog besök på våran favorit restaurang för en drink eller två.



Härligt att komma upp till Borgen och titta på den magnifika utsikten över Alanya, Östra stranden och Kleoptra stranden. En härlig svettig långpromenad ner till hotelet. 2 glassar blev det på vägen hem och värdens träningsvärk dagen efter. Trevligt restauranbesök på kvällen med dans och allt.

Dag 6.
Upp i bergen och titta på utsikten över Alanya från andra hållet. Skönt med skugga under ett träd.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0