Beställt 6 par....

Nu har jag beställt 6 par mjukisar till Ludwig. Röda, svarta, bruna och turkosa plysch och svarta och turkosa vanliga. Hoppas att 122 kommer att passa, finns inte 128 på Lindex. Sen beställde jag också en lilla My tunika till fröken Elwira. Wilgot och Elwira behöver inga byxor dom har så dom klararar sig och mer därtill. Dock vill jag köpa ett par jeans leggins till Elwira och så kanske jag måste köpa något par vanliga byxor till Ludwig men det blir från H&M med mosters rabatt. Skor är något som jag också måste kolla över storlekar på inför hösten. Men sina basketkängor borde dom kunna ha. Elwira behöver nog nya gummistövlar och alla tre kan behöva gympaskor. Tur att dom växer så man får shoppa nytt! Annars så ärver/lånar Elwira och Wilgot en del kläder från vänner och jag lånar ut/ger bort en del av deras urväxta kläder. Man har så mycket så det mesta hinner inte bli så utslitet. Däremot till Ludwig blir det mest nytt eftersom han har så stora storlekar och sen sparas det finnaste till lillebror eller lånas ut. 

 Tunika Svart
Men jag har massor med kläder som ska gås igenom med Fia med snart 4, ingen idé att vi gör det innan bebis behagar att komma ut. Alla hoppas vi på en liten tjej som kan ärva Elwiras fina kläder men blir det en kille så finns det massa fint att ärva efter Wilgot och Ludwig med.
När Fia sen tagit det hon vill ha av alla kläder blir det att sälja av det som finns kvar, så man kan shoppa nytt.
Undra vem det är som döjer sig där inne?


Min förhoppning är att jag ska vara med när liten behagar att titta ut, de senaste 2.5 veckorna har vi väntat och varit inne på förlossningen ett antal ggr, då Fia haft värkar. Men än bor den kvar i sin lilla 1:a även om det börjar vara lite trångt. Hoppas hoppas att jag kan vara med, det skulle vara så underbart att få vara med om en förlossning so inte är sin egen. Jag vill få känna hur det är, skulle vilja jobba på förlossningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0