Storhandlat

Igår efter jobbet var jag till Willys och storhandlade, kom hem med 6 pappkassar och 2pkt blöjor. Total summan blev 1800:-. Så himla skönt när man fyllt på i kyl/frys/skåp. Men jag var helt slut i armarna orkade knappt lyfta dom när vi skulle äta. Det blir några kilo man lyfter när man är själv och handlar. Ner i vagnen, upp på bandet, ner i påsar, lyfta påsar i och ur vagnen. Tur att Henri kunde packa upp det mesta här hemma. Sen njöt vi av en sen middag betstående av lövbiff, pommes, rödvinssås, feta ost, avokado och sallad.

Idag började morgonen med att jag ringde till distriktan och fick en tid på em (tror jag), för att försöka ta bort Wilgots stortånagel. Men han har lyckats  slå i tån två ggr på morgonen, så nu har nageln lossnat och tån är blå och blöder. Den som var så fin i morse. Han lyckades klämma tån i torsdags. När jag pratade med distriktan sa hon jag har ingen tid i dag, sen sa hon kan ni komma 15.45 och sen när vi sa hej då så hörde jag inte riktigt om hon så då ses vi i morgon. Så vi får väl se när jag och Wilgot åker ner om han fick tid i dag eller i morgon. Nu behövs tån verkligen läggas om ordentligt. Nu sover  han i vagnen med foten i högläge, förhoppningsvis har han inte så ont när han vaknar.

Idag är vi hemma hela familjen, jag och barnen och Henri är sjukskriven. I morgon är det jobb på INVITA som gäller för mig och Henri och barnen är lediga. Henri äter antibiotika mot bihållsinflammation men mår bättre nu och ska jobba på onsdag. Sen han vaccinerade sig mot svininfluensan har han varit sjuk till och från, hoppas att han får vara frisk nu. Idag ska jag tvätta och skriva en jobbansökan, annars blir det mest lugnt. Går nog ut en sväng på em och njuter av solen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0