Gårdagen....

Nu är man ny klippt och fin inför helgens 120-års fest. Passade på att lämna dom stora hos Fia med tre när jag klippte mig så dom fick leka en stund och jag titta på dom fina Blingokläderna. Ludwig har redan bestämt sig för en tröja ev. får han en till.

På em spolade vi av på baksidan och gjorde fint med nya grillen och parasollet, blev jätte myssigt. Ska snart handla lite fina höstblommor till krukorna. Men än så länge tycker jag attt det är för tidigt med höstfröjd. Våra luktärter blommar för fullt vid dammen, luktar underbart.
Sen blev det grillning med fam Arntsen. Fläskytterfilé, kyckling,korv,  tatziki, sallad, rödvinssås (som inte jag kan vara utan) och fetaost, mums mums. Det var lite kyligt men vi ville sitta uta så det var bara att klä på sig långärmat. LIte skönt när man inte haft det på hela sommaren. Efter maten flyttade vi in i köket och spelade skippo, ett finsk kortspel. Till maten darck vi god drink. Bacardi vattenmelon med fruktsoda och melon. Kommer bilder senare idag, då jag inte är hemma och skriver detta.
Nu har Ludwig sovit borta själv för första gången, han följde med Elias hem. Och killarna har sovit gott hela natten! Hoppas att det går lika bra att vara stora killen med mormor på Kreta. Snart dags för dom att åka. Blir skönt för Elwira att vara själv med lillebror en vecka.

Kommentarer
Postat av: sofi

ja det kommer säkert fler chanser =)

Tusen tack för att vi får köpa babyskyddet, sandra sa att det är fint =)

2009-08-14 @ 21:13:54
URL: http://sofiiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0