Bjuder på min favo soppa

Nikkaluoktasoppa

4 portioner

200-250 g köttfärs
ca 150g vitkål (4dl)
1 msk margarin
1-2 msk senap (jag anväder dion)
1 msk tomatpure
1 lagerbalad
1 liter vatten
2 buljongtärningar
1 bit purjolök
1 msk soya
salt och peppar
ev lite röd paprika

1) Skär purjolöken
2) Strimla vitkålen fint
3) Stek köttfärsen i en gryta
4) Tillsätt senap, tomatpure, lagerbald, vatten och buljongtärningarna, låt koka 5 min.
5) Lägg i purjolök och votkål och ev, strimlad paprika. Låt sjuda i 5-10 min.
6) Smaka av med soya, salt och peppar.

Servera med bröd.




Kommentarer
Postat av: fia med 3

Det lät ju inte helt fel! Det måste jag testa att göra i veckan...



massa Kramar

2011-01-09 @ 17:06:54
URL: http://blingofias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0