Dop

I morgon är det dags för dopet. Wilgot Peps Johannes ska han hetta våran andra son. Johannes är släknamn från Henris sida. Ludwig heter Ludig Olle Johannes och Elwira heter Elwira Viola Maria. Maria är släktnamn från min sida. Deras mellan namn har dom fått av olika annledningar -
Olle min morfars smeknamn.
Viola en av Henris favo pensionärere som gick bort innan hon föddes.
Peps Henris pappa gillade Peps P och brukade sjunga Oboy vilket vackert väder. Den låten spelades på farfars begravning.
Längtar tills i morgon. Ska bli så kul att träffa alla. Känner mig så lugn. Sandra och jag har varit i lokalen och fixat dukningen bla. Så himla fina tårtor har hon gjort till sin gudson. Tack för hjälpen Sandra!

Ikväll kom Kim (Ludwigs gudfar) och Markku (Henris lillebror) och Tjej till Oxelösund. Vi åt grillat tillsammans i ovädret. Kim sover hos oss i natt. Ludwig är så glad han gillar pappas kompisar. Tyvärr kan inte Ludwigs gudmor med familj komma i morgon. Annemo är gravid och måste ta det lugnt, vi vill inte att nr.2 ska föddas än. Men Elwiras gudföräldrar kommer i morgon och dom ska sjunga och spela som vanligt i kyrkan. Bla. Handens fem fingrar. Och så ska vi alla sjunga Du vet väl om att du är värdefull.....

Nej, nu ska jag gå och tvätta bort en ansiktsmask................vet inte hur många år sen jag sist la en! I morgon ska min kära granne Anna A (Mary Kay) hjälpa mig med sminkning. Så snygg kommer jag att bli i morgon. Lovar att lägga ut kort på söndag......

Kram Mthess

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0