Gardinner och barnvakt

Ludwig ska få nya gardinner. Köpte tyg på Åhlens igår. Världskartan med djur på, jätte fint. Ska snart sätta igång och sy tänkte jag. Det blir med öljetter så att det blir lätt att dra för gardinnerna nu när det börjar bli ljust ute. Ludwig har haft röda gardinner med djur på nästan sen han var nyfödd, så det var dags för nya. Någon som är intresserad av att köpa dom för billig peng? Dom är också med öljetter 75cm breda tror jag att dom är.

Idag var jag först på öppnas gympa med Elwira. Hon sprang runt som en toka. Hoppade och åkte ruschkana och sparkade boll. Sen åkte vi till fritids och hämtade Jeremy och sen till montessori och hämtade Benjamin och William. Det gick jätte bra. William följde med utan någon som helst protest! Det hade vi inte riktigt räknat med vare sig Fia eller jag. Sen åkte vi hem till Ludwig och Wilgot. Sen lekte killarna och Elwira hela em. Det märktes inte att det var 6 barn här förräns Fia och Andreas kom för att hämta killarna. Vi kan vara barnvakt igen om det behövs!

När dom hade åkt hem gick vi ut en stund och fick lite luft. Elias kom ut och lekte en stund i lekparken. Sen blev det youhurt och musli till middag för barnen. Elwira ville gå och lägga sig och det gjorde hon själv i stora sängen. Försökte söva henne men gav upp. Och då satt hon och läste när jag tittade in. Nästa gång jag tittade in sov hon fast hon varit uppe och öppnat dörren, duktig tjej. Men hon var trött, sov ingen middag idag.
Ludwig och jag hade fredagsmyss popcorn och lite godis och så tittade vi på Lilla sjöjungfrun en stund. Men vi somnade båda två på soffan. Nu sover han gott i sin säng. Wilgot sover också gott i sin säng.

Nej, nu ska jag börja med gardinnerna. Lovar att jag ska sätta ut en bild när dom hänger på stången. Vi får se om det blir i morgon eller längre fram. Hoppas att det går bra att sy, var ett tag sen sist.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack så mycket för hjälpen idag! så skönt att pojkarna skötte sig! Alltid bra att veta att william accepterar någon mer än mig och sin far!



ha en bra kväll natt kramar fia

2009-02-20 @ 21:27:23
Postat av: fia

Jag fick bara 2 bilder på din lilla skrutta men dom ligger på bloggen nu,,,,, Kram

2009-02-20 @ 23:07:09
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0