Middagsgäster!

Vi väntar på middagsgäster, Sandra och barnen och sen kommer Mattias när han har slutat jobba kl.17. Vi ska bjuda på fläskytterfilégryta med rostade rotsaker och till efterrätt blir det ostkaka. Det vet jag att Sandra och Mattias gillar. I grýtan har jag stekt, lök, champinjoner och fläskytterfilé. Använt stekspad och grädde som jag kryddat med salt., peppar, dijonsenap, köttbuljong och på slutet har jag lagt i röd paprika. Till grytan serverar jag också kokt broccolie, kan man lägga i om man vill. Men jag vet sen sist att ungarna inte gillade broccolin då.



Vilken grönsak är era barn och eran egna favorit? Jag gillar broccolie och sparris bäst. Men jag tycker om alla grönsaker utom selleri och brysselkål. Ungarna älskar broccolie, äter det till och med fryst. Wilgot är väldigt förtjust i tomater, Elwira i majs och Ludwig i rå potatis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0