IKEA

I morgon blir det en tur till IKEA. Ska inhandla garderober, tvättstuge inredning och ett sideboard, tänkte jag. Får se hur mycket jag orkar bära och får plats med i bilen. Hoppas att allt som jag vill ha finns hemma. Garderoberna ska ut i förrådet - vårat blivande dressingroom/arbetsrum för Henri. Just nu har jag och Wilgot ingenstans att ha våra kläder, byrån där vi hade våra kläder blev lacknafte indrankt för ett tag sedan. Så vi behöver få ordning på våra kläder. Sen är det meningen att alla andra familjemedlemmar ska få egna garderober också. Men just nu finns inte pengar till det. Tänker satsa på 1m och 0.75m bredd. Tror att det blir bra. Ser framför mig hur snyggt/praktiskt det kommer att bli när det är färdigt.

Nästa projekt blir att börja måla i badrummet och tvättstugan. Måste fixa väggarna i tvättstugan så vi kan använda badkaret. Som vi ska hämta hos Gabriel i Nynäshamn. Blir nog väv på väggarna. Måste kolla hur mycket det kostar med kakel. Det enklaste vita.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0