Grillat!

Idag har vi varit hos fam. Samuelssons och grillat. Det bled kycklingspett med klyftpotatis och rödvinssås, me like! Till efterrätt chokladpudding med grädde och hallon, me lite to. Barnen sover gott, Ludwig slocknade på soffan när han tittar klart på Barbapapa. Hans favo dvd när han var mindre. Han tycker fortfarnade om att både titta och läsa Barbaböckerna. Idag har Ludwig börjat intressera sig för bokstäver. KUL! Elwira klädde på sig overallen nästan själv idag. Duktig tjej! Wilgot han har mest sovit och skrattat åt Sandra.

I morgon är det Alla hjärtans dag så barnen har gjort jätte fina hjärtan kort hos dagmamman. Bokmärken och paljetter! Sen har dom ritat varsin teckning till mormor och fått kort från henne på posten.
Elwira och Ludwig ska åka med mormor till Stockholm i morgon. Träffa min kusin och annan släkt. Jag kan tyvärr inte åka med har två bokade träffar i morgon. Ev. ska jag, Henri och Wilgot till fam Samussons och spela spel i morogn kväll, det blir nog så skulle jag tro. Mormor barnvaktar en stund här hemma när dom kommer från stor stan. Anntagligen sover dom så hon bara behöver bära in dom i sina sängar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0