Julgransplundring!

Idag passade Wilgot på att välta julgranen, tur att den inte är levande! Och våran prinskorv blev inte ens ledsen.

Tur att man har världens snällste bästaste mamma som alltis ställer upp! Idag har hon varit på apoteket, handlat julmat och hämtat PL åt mig. Var meningen att jag skulle följa med och handla julmat men jag orkade tyvärr inte. Kroppen var slut efter en del smärtstillande. Riktigt trevliga piller jag fått, not! Man får inte drick alkohol 24h innan eller 48h efter att man tar dom. Om man dricker alkohol tillsammans med tabletterna kan man få livshotande andningsförlamning och hjärtpåverkan. Så det blir en helt vitt jul för mig i år. Inte för att jag brukar dricka speciellt mycket på jul andå. Hoppas att mitt irriterade muskelfäste och nerver snart försvinner.

I morgon är barnen hemma. Hoppas att jag orkar ta fram lite mera julsaker. Och så kanske vi kan baka lite flera nötkakor, Ludwig är tokig i nötter och har nästan ätit upp alla som vi bakade igår. Barnen gjorde lite marsipanfigurer med mormor igår också. Nu ska jag nog äta några skumtomtar....mormor köpte en hel låda!!!!
Här kommer en bild på vårat halvfärdiga pepparkakshus med gårdagens marsipan figurer. Det ligger många paket inne i huset. Henri har gjort pepparkakshuset tillsammans med dagmammorna och några av dagbarnens papper. Får se om han gör klart det eller om det får vara ett byggprojekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0