Dopet

I lördags döpte vi våran Wilgot Pepes Johannes, det gick jätte bra. Han sköte sig i kyrkan och på festen. Johannes och Josefine sjöng fint, Sandra läste och Gabriel hällde upp vatten och tände dopljuset. Elwira och Ludwig var med där framme. Stod stilla och bars av oss, inget spring eller buss. Jätte duktiga!
På väg från kyrkan till lokaeln somnade Elwira. Hon hade varit vaken 4 på natten och inte sovit middag. Hon sov under fikat sen var hon med hela kvällen. Sandra (gudmor) hade fixat jätte fina tårtor. Se monstermorsans.blogg.se, där finns det fina bilder från dopet/festen. Våra kort blev inte bra. Wilgot fick massor av fina presenter bla. småfolk bodysuit med apor på, lyckopeng i guld, pengar, 5 sparbössor, gossedjur och kläder.
Vid 6-tiden kom thaibuffen, mums mums. Till det drack vi gott. Senare på kvällen var vi ett gäng som åkte hem till oss och forsatte festen. Det var gott med rött och vitt  vin, cider, shot och bubbelvin. Vid halv fyra tidn gick vi och la oss....Jätte roligt och ingen baksmälla här inte!

På söndag em hade jag min första träff med vårenskläder hemma hos Sandra som bjöd på smörgåstårta och Wilgots doptårta som blev över. Det var jätte trevligt och jag sålde bra. Nu hoppas jag på lika bra försäljning i april som jag hade i februari! Ni har väl inte missat den fina värdinnegåvan som man får om man har två träffar i höst?! Plyschkuddsfodral!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0